European Tree Technicians die hun certificaat willen verlengen en/ of andere geinteresseerde boomverzorgers die hun kennis en vaardigheden willen vergroten.
Voor ETT-ers levert deze training 7 hercertificeringspunten op. Hiervoor wordt een verklaring van deelname afgegeven die de deelnemer zelf moet administreren.
Deze hercertificerings/ verdiepingstraining is geschikt voor European Tree Technicians die hun certificaat willen verlengen en/ of andere geinteresseerde boomverzorgers die hun kennis en vaardigheden willen vergroten.
Tijdens deze hercertificeringstraining worden diverse leervormen gebruikt. Er is onder meer veel interactie binnen de groep; uitwisselen van kennis en ervaringen. Overdracht van kennis door de docent op basis van jarenlange ervaring en diverse praktijkvoorbeelden.
Gedurende de training is de docent van IPC beschikbaar voor feedback op casussen of het meedenken over eigen praktijksituaties.
Het maximaal aantal deelnemers van deze training is 16 personen. Deze beperkte groepsgrootte draagt bij aan een maximale kennisoverdracht en persoonlijke aandacht gedurende de training.
Doel en onderwerpen
Bomen vervullen belangrijke functies, en hebben een grote waarde. Aangezien die niet primair in euros is uit te drukken zijn, komen ze bij ruimtelijke ontwikkelingen of bij werkzaamheden vaak in het gedrang. Een instrument wat we inzetten om boomwaardes te borgen is de Boomeffectanalyse . Maar welke rol speelt een boomeffectanalyse nu eigenlijk in het proces van initiatief tot oplevering? Is het een verplicht rapportje wat een projectleider nodig heeft om door te kunnen met zijn project? Een noodzakelijke stap/bijlage in een ruimtelijke procedure? Wat betekent die BEA nu uiteindelijk voor het eindresultaat? Welke lessen kunnen we leren met betrekking tot de voorbereiding om dat eindresultaat te verbeteren? Doel van deze studiedag is om daar inzicht in te krijgen.
Programma:
Ochtend:
We starten met de rol en functie van boomeffectanalyses:
- Wat is een BEA
- Wat willen we eigenlijk met zo’’n ding bereiken?
- Welke vormen kennen we?
- Wat hebben we in welke situatie precies nodig?
Middag:
In de middag gaan we naar een concreet project in de buurt, een voorbeeld waar we gaan bekijken hoe boomwaarden geborgd zijn, en welke rol een boomeffectanalyse gespeeld heeft, en zou moeten spelen.